Jak zaprojektować responsywny mailing na smartfony?Statystyki pokazują, że około 50% użytkowników sieci używa urządzeń mobilnych do odbierania wiadomości na swojej poczcie. Zakupy w sklepach internetowych za pośrednictwem smartfonów dokonuje 1/4 klientów, bez względu na branżę i popularność strony internetowej. Dlatego budując nowoczesną kampanię marketingową, musimy uwzględnić specyficzne zachowania użytkowników urządzeń mobilnych. Jedna z najważniejszych zasad mówi, że mailing przeznaczony na smartfony powinien być responsywny. Co to znaczy i jak to osiągnąć?

Wiadomości dostosowane do urządzeń odbiorców

Wiadomości mailowe odbierane na urządzeniach mobilnych będą wyglądały inaczej niż na typowym komputerze. Program pocztowy inaczej wyświetla treść maila na urządzeniu typu desktop i mobile. Automatycznie zmieni się rozmiar i układ, dlatego wiadomość powinna zachować odpowiednią czytelność w obu wersjach. Ta właśnie cecha nazywana jest responsywnością. Reklamowy mail powinien być poprawnie wyświetlany na różnych programach pocztowych i różnych urządzeniach. Układ nie może się jednak zmieniać w niekontrolowany sposób, aby zachować czytelność i skuteczność naszego marketingu. Dlatego responsywny mailing warto tworzyć według kilku ważnych reguł.

Odpowiedni układ i inne zasady tworzenia maili

Responsywny e-mail marketing na smartfony powinien charakteryzować się układem jednokolumnowym. Należy pamiętać, że wszystkie czynności użytkownik będzie wykonywał palcem po ekranie, dlatego wybrane elementy nie mogą być zbyt duże ani zbyt małe. Dobrym rozwiązaniem jest ustalenie szerokości treści na około 550 pikseli. Nie można zapominać o odpowiednim zdefiniowaniu stylów, aby wiadomość od firmy zawsze zachowała ten sam spójny wygląd. Najważniejsze informacje powinny pojawiać się od razu na samej górze wiadomości, a nie dopiero po przewinięciu treści w dół. Przestrzeń nie powinna być przeładowana, aby nie zniechęcić odbiorcy do zapoznania się z mailem. Treść powinna być rzeczowa i krótka, a linki i elementy Call-To-Action (CTA) łatwe do kliknięcia.

Nowoczesne narzędzia do tworzenia kampanii

Aby zachować responsywność wiadomości reklamowych, warto skorzystać z ułatwień oferowanych przez serwisy takie jak https://freshmail.pl/blog/projektuj-responsywne-mailingi-infografika/. Umożliwiają one dostęp do nowoczesnych narzędzi przeznaczonych do tworzenia e-mail marketingu oraz szerokie wsparcie techniczne. Pozwala to zachować responsywny mailing bez wielogodzinnej nauki i uzupełniania wiedzy o technicznej stronie tworzenia wiadomości. Wygląd maili na różnych urządzeniach można zweryfikować jeszcze przed wysyłką kampanii. W ten sposób możemy mieć pewność, że osiągniemy oczekiwaną skuteczność działań marketingowych.